חוויה אישית של עבודה בארה"ב – חלק שני

חוות דעת

(אם עוד לא קראת את החלק הראשון בו סיפרתי מדוע בחרתי לעבוד בארה"ב ניתן ללחוץ כאן ולהתחיל לקרוא מההתחלה).

בחירת החברה לעבוד איתה היא חלק משמעותי בחווית העבודה בארה"ב. ממה שקראתי ושמעתי הגעה לארה"ב ללא עבודה וחשיבה כי העבודה תחכה לי בארה"ב היא לא הצורה הנכונה להתייחס לעבודה זו. אמנם מצאתי כי היו ישראלים אשר טיילו בארה"ב ובשלב מסויים יצרו קשר עם מעסיק ישראלי והתחילו לעבוד, אך הדרך שנראתה לי באופן אישי פשוטה יותר היא ליצור קשר כבר מהארץ עם חברה שתוכל ללוות אותי בכל שלבי העבודה, החל מההחלטה מתי לטוס, לאן, היכן לעבוד ותקבל אותי בארה"ב ביום הראשון.

בחיפוש באתרי האינטרנט ושיחות עם צעירים שעברו כבר את החוויה, הבנתי שכדאי לי מאד לחפש אחר אתר שאינו אתר תיווך אלא יכול לתת לי מענה מדויק לכל השאלות שלי מבלי להעביר אותי מאחד לשני. לשמחתי, מצאתי אתר שמצא חן בעיניי כבר מרגע יצירת הקשר.

השאלות שהיו לי הכי חשובות

עבורי (ולפי דעתי עבור צעירים רבים אשר מתכננים לעבוד בארה"ב) המענה על השאלות עוד לפני שאני יוצאת לדרך היה חלק חשוב מאד. אני בעיקר רציתי לדעת כי אני נוסעת בביטחון שיש לי עבודה וכי ישלמו לי את מה שנקבע וכן שאזכה לכל התנאים שהובטחו לי. המידע שניתן לי איפשר לי להתקדם בתוכניות שלי ברוגע.

החשש מהגעה לארץ זרה (על אף היכרות עם השפה) הוא כנראה חלק מהחוויה של בירור אודות עבודה בארה"ב וההתארגנות. לי באופן אישי היה חשוב לדעת כי אקבל ליווי מהיום הראשון לעבודה במקום, או נכון יותר לומר ליווי עוד לפני יום העבודה הראשון. לאחר התייעצות עם החברה שאיתה עבדתי בסופו של דבר קבענו את תאריך היעד שלי למקום כאשר אני רציתי שיהיו לי יומיים בדירה לפני יום העבודה הראשון שלי וכך היה.

איזה ליווי חיכה לי כבר מהיום הראשון

כבר מהיום הראשון לנחיתה חיכו לי בדירה שותפים מדהימים שקיבלו אותי בחיוך שעשה את הנחיתה לרכה הרבה יותר (בכל זאת מדובר בטיסה ארוכה מאד). מעבר לכך חיכתה לי מנהלת צוות בשם הילה, אשר תפקידה היה ללמד אותי ולהיות לי לעזר לאורך כל תקופת העבודה במקום. בהמשך אפרט קצת יותר על המשמעות של הליווי ושל מנהלת הצוות, אך בקצרה אספר שהיא הייתה לי כאחות גדולה ומנוסה ונתנה לי בעיקר תחושה של שייכות למקום כבר מהיום הראשון, ענתה על כל השאלות שלי עוד לפני שיצאתי לשטח ועשתה לי עבודת הכנה למכירות. עבודת ההכנה למכירות כללה:

  • לימוד אודות המוצרים הנמכרים בדוכן.
  • נאומי מכירה שכללו כיצד להתחיל שיחה עם עוברים ושבים וכיצד למכור להם.
  • עידוד שהימים הראשונים לא תמיד קלים, אך ברגע שמתחילים למכור אפשר גם ליהנות.

באופן אישי אני בטוחה שהחוויה שלי יכלה להיות שונה לחלוטין אם לא הייתה לי מנהלת צוות כמו הילה. העזרה, התמיכה והירידה לפרטים הקטנים בלימוד ובעידוד סייעו לי גם לעבוד טוב יותר וגם עם תחושת ביטחון עצמי שאני יכולה להצליח (גם כשקצת קשה או מתגעגעים הביתה).

 

בפעם הבאה אספר על התקופה הראשונה שלי בעבודה וגם כמה דברים למדתי בלי שבכלל תכננתי J

 

לקריאת חוויה אישית של עבודה בארה"ב – חלק ראשון